REKLAMAČNÝ PORIADOK - Impulz Real - Košice, s.r.o.
R E K L A M A Č N Ý P O R I A D O K
Impulz Real - Košice, s.r.o.
Tento reklamačný poriadok je vydaný realitnou kanceláriou Impulz Real - Košice, s.r.o., Sládkovičova 3800/42, 040 01 Košice, IČO: 47738936, zapísanou v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel Sro, vložka č. 35630/V
(ďalej len „realitná kancelária“).
- Základné ustanovenia
- Reklamáciou sa pre účely tohto reklamačného poriadku rozumie klientom uplatnené právo zo zodpovednosti za vady služieb poskytovaných realitnou kanceláriou (najmä ich správnosť a súlad s právnymi predpismi) v lehotách určených týmto reklamačným poriadkom (ďalej len „reklamácia”).
- Za reklamáciu sa považuje aj akýkoľvek podnet klienta, bez ohľadu na jeho označenie, z obsahu ktorého vyplýva, že sa domáha ochrany práv a právom chránených záujmov, o ktorých sa klient domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou realitnej kancelárie.
- Klientom sa pre účely tohto reklamačného poriadku rozumie spotrebiteľ, ktorý je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania („klient“ alebo „spotrebiteľ“).
- V prípade klientov, ktorí sú obchodníkmi (podnikateľmi), sa uplatňujú príslušné ustanovenia § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.
- Postupy, lehoty vybavovania reklamácií a mimosúdne riešenie sporov
- V prípade, ak služby realitnej kancelárie neboli poskytované bezpečným spôsobom a s odbornou starostlivosťou, klient je oprávnený uplatniť ich formou reklamácie u realitnej kancelárie, a to písomne (e-mailom alebo poštou zaslaním na kontaktné údaje uvedené vyššie), prípadne osobne v ktorejkoľvek prevádzke realitnej kancelárie. Realitná kancelária zodpovedá za vady služieb poskytnutých klientovi.
- Realitná kancelária vyhotoví o každej reklamácii, ktorá je u nej uplatnená, reklamačný protokol. Reklamačný protokol má formu formulára, ktorý je v danej dobe aktuálne platný a prijatý realitnou kanceláriou.
- Klient je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu odo dňa zistenia skutočností potrebných pre jej uplatnenie, najneskôr však do 3 mesiacov od dňa poskytnutia služby.
- O reklamácii rozhoduje realitná kancelária na základe preukázaných skutočností a dostupných informácii, údajov a podkladov.
- Realitná kancelária oznámi klientovi spôsob vybavenia reklamácie a vydá klientovi písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie (vytknutí vady). Spôsob vybavenia reklamácie bude určený v závislosti od povahy vady. Realitná kancelária v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu (v prípade ak ide o odstrániteľnú vadu), v ktorej vadu odstráni. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý realitná kancelária potrebuje na posúdenie vady s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosti vady.
- Lehota na vybavenie reklamácie nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, pričom realitná kancelária môže vybaviť reklamáciu v dlhšej lehote, ak je táto odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý realitná kancelária nemôže ovplyvniť. Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 3 mesiacov odo dňa uplatnenia reklamácie, pričom realitná kancelária je povinná informovať klienta o dôvodoch vybavovania reklamácie v lehote dlhšej ako 30 dní.
- Realitná kancelária poskytne klientovi písomné potvrdenie, ktorého obsahom bude písomné potvrdenie o vytknutí vady (reklamácie) a informácie o tom, kedy klient právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie klient požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Realitná kancelária písomne (zaslaním emailu) informuje klienta o výsledku reklamácie.
- Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania vyhovením reklamácie alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
- Náklady spojené s vybavením reklamácie znáša realitná kancelária. Náklady, ktoré vzniknú klientovi v súvislosti s uplatnením reklamácie, znáša klient.
- Reklamácia klienta môže byť uznaná ako oprávnená alebo neoprávnená. Pokiaľ realitná kancelária uzná reklamáciu za oprávnenú a vadu nemožno bezodkladne odstrániť, poskytne klientovi primeranú náhradu. Náhradou sa rozumie predovšetkým primeraná zľava z odplaty za poskytované realitné služby, ak nebude v konkrétnom prípade dohodnuté inak. Ak realitná kancelária odmietne zodpovednosť za vady služby, resp. uzná reklamácia ako neoprávnenú, je povinná to spotrebiteľovi písomne oznámiť s uvedeným dôvodov, na základe ktorých bola reklamácia uznaná ako nedôvodná.
- Reklamácia klienta nie je oprávnená, ak jej predmetom sú podmienky sprostredkúvanej transakcie (zmluvy), ktoré klient sám odsúhlasil, sám vykonal úkon alebo uzavrel sprostredkovanú zmluvu. Predmetom reklamácie nemôže byť prípadné omeškanie, činnosť alebo nečinnosť tretej osoby.
- Za reklamáciu sa tiež nepovažuje sťažnosť klienta, pokiaľ sa zisťovaním realitnej kancelárie preukáže zjavná nepravdivosť v nej uvedených skutočností a táto spôsobuje zánik práva klienta dožadovať sa nápravy a/alebo iného protiplnenia zo strany realitnej kancelárie. V takomto prípade realitná kancelária vykonáva zisťovanie oprávnenosti nároku klienta a prislúchajúce úkony rovnako ako pri riadnej reklamácii, avšak všetky poplatky a iné náklady realitnej kancelárie účelne vynaložené na zistenie dodatočných informácií pre klienta, znáša klient.
- Realitná kancelária je povinná viesť evidenciu o reklamáciách. Pre vylúčenie pochybností, na účely riešenia reklamácii realitnou kanceláriou je písomná forma dodržaná aj v prípade zasielania informácii, správ a potvrdení realitnou kanceláriou súvisiacich s riešením a vybavením reklamácie prostredníctvom emailu.
- Klient má právo obrátiť sa na realitnú kanceláriu so žiadosťou o nápravu (poštou alebo e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým realitná kancelária vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že realitná kancelária porušila jeho práva. Ak realitná kancelária odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
- K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, alebo elektronicky na ars@soi.skalebo adr@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
- Záverečné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok je vyhotovený v slovenskom jazyku. Realitná kancelária si vyhradzuje právo reklamačný poriadok meniť a dopĺňať v prípade potreby.
- Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1. júla 2024.
R E K L A M A Č N Ý F O R M U L Á R
Impulz Real - Košice, s.r.o.
Vydaný realitnou kanceláriou Impulz Real - Košice, s.r.o., Sládkovičova 3800/42, 040 01 Košice, IČO: 47738936, zapísanou v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel Sro, vložka č. 35630/V prijatý s účinnosťou od 1.júla 2024.
Dátum podania reklamácie: ......................................................................
Údaje o maklérovi, ku ktorému sa reklamácia vzťahuje: Meno, priezvisko: ..........................................................................
Prevádzka realitnej kancelárie, adresa: .................................................................................................................................
Typ transakcie, ktorá bola zrealizovaná: □ predaj □ prenájom □ kúpa
Špecifikácia nehnuteľnosti: ...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
Údaje o klientovi, ktorý podáva reklamáciu (meno, priezvisko, adresa, kontakt, email):
Meno, priezvisko: ............................................................................................................. tel.číslo: ....................................
Adresa: .................................................................................................................................................................................
Email: ..............................................................................................................................
- KLIENT / Vecný obsah reklamácie (vypĺňa klient, ktorý podáva reklamáciu).
Uveďte informácie ako popis sťažnosti, vady na službe alebo podnet popisujúci pochybenie v konaní makléra alebo realitnej kancelárie.
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
Podpis klienta: ....................................................................Dátum: ...........................................
- MAKLÉR / Vyjadrenie k reklamácii (vypĺňa maklér, ktorého sa reklamácia týka).
Uveďte informácie ako popis a vysvetlenie situácie a informácie, týkajúce sa sťažnosti klienta realitnej kancelárie.
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
Podpis makléra: ................................................................... Dátum: ...........................................
- POSÚDENIE REKLAMÁCIE (vypĺňa konateľ realitnej kancelárie alebo zodpovedná osoba).
Reklamácia bola uznaná za oprávnenú : □ áno □ nie
Odôvodnenie: ......................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
Spôsob vybavenia reklamácie:
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
V......................................, dňa: ........................ Podpis konateľa realitnej kancelárie: ..........................................................
KLIENT / S vybavením reklamácie súhlasím: □ áno □ nie
V......................................, dňa: ....................... Podpis klienta, ktorý podal reklamáciu: .......................................................